mandag 12. oktober 2009

12. oktober 2009 MySpace og Facebook

Jeg gikk inn på MySpace for å ta en titt. Har ikke vært borti den før. Var på mange måter veldig lik Facebook som jeg har vært på et par år allerede. Jeg har derfor valgt ikke å registrere meg på MySpace.

Når det gjelder Facebook, fikk jeg for noen år siden en forespørsel om jeg ville bli "venn" på Facebook. Da måtte jeg sjekke ut hva dette var for noe. Siden min familie/slekt er spredd rundt omkring i Norge, Sverige, Danmark og USA syntes jeg dette var en fin måte å komme i kontakt med slekten på. Idag har jeg både venner og familie på Facebook samt at jeg er med i flere grupper.

For ca. ett år siden fikk jeg en forespørsel om jeg ville være med i en gruppe hvor gruppens navn var mitt pikenavn. Gruppen var ment for alle som het Witthøft. På grunn av dette har jeg kommet i kontakt med fjerne slektninger i Danmark og funnet ut på hvilken måte vi var i slekt. Siden jeg driver med slektsforskning har jeg kunnet hjelpe mange med opplysninger om deres aner.

Jeg synes vel at mange misbruker denne siden. Hvis folk ikke har annet å skrive om enn at de er trøtte, skal drikke kaffe eller spise pizza, da skjønner jeg ikke hensikten med Facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar