søndag 25. oktober 2009

25.oktober 2009 Skype

Jeg har lest om Skype og tittet litt på hva jeg eventuelt ville trenge av utstyr. Jeg ville bli nødt til å kjøpe mikrofon og høytalere, eventuelt en IP-telefon. Kjenner en som har Skype med web-kamera og som bruker dette for å kunne snakke med barn og barnebarn som bor rundt omkring i hele Norge.For hans del er dette en fin ordning, men jeg kan ikke se at dette har noe for seg for meg. Diskuterte dette litt med min sønn som jobber med IT og som har hatt en IP-telefon. Han har nå kuttet ut både fast telefon og IP-telefon og bruker bare mobilen. Dette til tross for at han har telefonmøter med andre deler av verden og dette utenfor vanlig arbeidstid, dvs. han tar dette også hjemmefra. Men jeg har nå ihvertfall fått et innblikk i hva dette er. Så lenge som min sønn bor og jobber i samme by som jeg bor i, vil ikke dette være aktuelt for meg. Skulle han derimot flytte utenlands vil jeg kanskje vurdere det.

1 kommentar: