søndag 11. oktober 2009

Google kart






Jeg er ikke overbegeistret over Google maps. Søkte på min søsters adresse og kartet viste et hus som ligger langt fra hennes. Prøvde kartet på Gule sider og fikk opp riktig adresse og gode bilder. Bildene fra Google er for dårlige. Så søkte jeg på hytta mi og bildet som kom opp fra Google ligger på denne linken;
Jeg klarte ikke å få lagt inn selve kartbildet fra Google maps. Det må være noe galt med selve bildet. Ihvertfall er det svært dårlig. Derimot er bildene fra Oslo veldig gode. Der får jeg til og med opp kjøreretningen i enkelte gater og bildene er svært bra.
Må innrømme at jeg synes bildene i Gule sider er bedre. Legger ved et bilde fra Gule sider. Min konklusjon blir da at Google maps er bra når det gjelder større byer, men er unøyaktige ellers og med dårlige bilder. Bildene fra Oslo viste hus/bygg klart og tydelig, mens på bildene fra Halden var husene grøtete og umulige å kjenne igjen.





1 kommentar:

  1. Hei, du kan legge inn bildet ved å gjøre følgende:

    1. Når du har bildet foran deg, klikk på "kobling" linken helt til høyre over bildet.
    2. Kopier "Lim inn HTML for å kopiere kartet til et nettsted".
    3. Lim inn i bloggen din.

    SvarSlett